Algemene voorwaarden en klanteninformatie

I. Algemene voorwaarden

§ 1 Basisvoorzieningen

(1) De onderstaande voorwaarden gelden voor alle contracten, die u met ons als aanbieder (Friederichs II B.V.) via de website www.hobbyklok.nl aangaat. Tenzij anders overeengekomen, wordt indien nodig de integratie van de door u gebruikte eigen voorwaarden tegengesproken.

(2) Een verbruiker is elke natuurlijke persoon met het oog op een rechtshandeling, die hoofdzakelijk niet gerekend kunnen worden tot hun bedrijfs- of zelfstandige beroepswerkzaamheid. Een ondernemer is elke natuurlijke of rechtspersoon of een juridisch partnerschap, die bij het sluiten van een rechtshandeling handelt in naam van hun onafhankelijke professionele of commerciële activiteit.

§ 2 Totstandkomen van contract

(1) Onderwerp van het contract is de verkoop van goederen en/of de levering van reparatiediensten.

(2) Onze aanbiedingen op internet zijn niet bindend en geen bindend aanbod voor het afsluiten van een contract.

(3) U kunt een bindend koopverdrag (bestelling) via het online winkelwagensysteem afleveren.
Hierbij worden de goederen die gekocht gaan worden en/of reparatiediensten in de 'winkelwagen' geworpen. Via de juiste knop in de navigatiebalk kunt u dan de 'winkelwagen' oproepen en daar op elk moment veranderingen doorvoeren. Na het oproepen van de pagina 'kassa' en na het invoeren van de persoonlijke gegevens zoals de betaal- en verzendvoorwaarden worden nog eens alle bestelgegevens op een overzichtspagina weergegeven. 
Voor het indienen van de bestelling krijgt u hier de gelegenheid om alle gegevens opnieuw te controleren, te wijzigen (ook via de functie "vorige" van uw internetbrowser) of de aankoop te annuleren. Door het verzenden van de bestelling via de knop "kopen" gaat u een bindend aanbod bij ons aan. 
Hierna ontvangt u een automatische gegenereerde email als ontvangstbevestiging van uw bestelling, die nog niet leidt tot de contractsluiting.

(4) De aanvaarding van het aanbod (en dus de contractsluiting) gebeurt binnen 2 dagen door de schriftelijke bevestiging (bijvoorbeeld e-mail) waarin het uitvoeren van de bestelling of de levering van de goederen (orderbevestiging) aan u bevestigd wordt.
Als u geen gepast bericht krijgt, bent u niet langer gebonden aan uw bestelling. Reeds verleende diensten zullen in dit geval onmiddellijk worden terugbetaald.

(5) Uw aanvragen voor het opstellen van een aanbieding is voor u niet bindend. We leggen u schriftelijk een bindend aanbod voor (bv. via e-mail) dat u kunt accepteren binnen 5 dagen.

(6) De afhandeling van de bestelling en verzending van alle nodige informatie in verband met de contractsluiting gebeurt  via e-mail gedeeltelijk automatisch. Daarvoor dient u er zeker van te zijn dat het bij ons bekende emailadres correct is en dat u de door ons verzonden e-mail ook gegarandeerd ontvangt en vooral niet door de spamfilter wordt verhinderd.

§ 3 Prestatielevering bij herstellingen

(1) In zoverre herstellingsdiensten onderwerp van overeenkomst zijn, zijn wij de herstellingsdiensten die volgen uit de prestatiebeschrijving verschuldigd. Deze leveren wij naar eer en geweten persoonlijk of door derden.

(2) U bent verplicht tot medewerking, u moet vooral het defect aan het apparaat zo grondig als mogelijk omschrijven en het defecte apparaat ter beschikking stellen.

(3) U draagt de kosten voor de verzending van het defecte apparaat aan ons.

§ 4 Retentierecht, eigendomsvoorbehoud

(1) U kunt retentierecht enkel uitoefenen in zoverre het gaat om vorderingen uit dezelfde contractuele relatie.

(2) Het product blijft tot volledige betaling van de koopprijs onze eigendom.

§ 5 Aansprakelijkheid

(1) Wij zijn onbeperkt aansprakelijk voor schaden uit de schade aan het leven, lichaam of gezondheid. Vervolgens zijn wij onbeperkt aansprakelijk in alle gevallen van opzet of grove nalatigheid, frauduleus verbergen van een tekort, bij de overname van de garantie voor de kwaliteit van het gekochte en in alle andere gevallen bij wet vastgelegd.

(2) De aansprakelijkheid voor gebreken binnen de wettelijke garantie is gebaseerd op de overeenkomstige bepaling in onze klantinformatie (deel II). 

(3) Voor zover het gaat over belangrijke contractuele verplichtingen, is onze aansprakelijkheid voor lichte nalatigheid om de typische, voorzienbare schade beperkt. Belangrijke contractuele verplichtingen zijn belangrijke verplichtingen die voortvloeien uit de aard van het contract en die de schending van het doel van de overeenkomst en verplichtingen in gevaar zou brengen, die de overeenkomst ons volgens zijn inhoud voor het doel van de overeenkomst oplegt, waarvan de verwezenlijking van de zoals voorgeschreven uitvoering van de overeenkomst vooral eerst mogelijk maakt en waarop u regelmatig mag vertrouwen.

(4) In geval van schending van de onbelangrijke contractuele verplichtingen, is de aansprakelijkheid uitgesloten voor lichte nalatigheid.

(5) Het kan niet gegarandeerd worden dat de datacommunicatie via internet volgens de huidige techniek steeds foutloos en steeds beschikbaar is. Hierdoor zijn we niet aansprakelijk voor de continue ononderbroken beschikbaarheid van de website en de daar aangeboden diensten.

§ 6 Rechtskeuze, plaats van betaling, bevoegde rechtbank

(1) Het Duitse recht is van toepassing. Voor consumenten geldt deze keuze van het recht alleen, voor zover dit betekent de bescherming door dwingende bepalingen van de wet van het land van de gewone verblijfplaats van de consument niet wordt ingetrokken (gunstigheidsbeginsel).

(2) Plaats van uitvoering voor alle prestaties uit de met ons bestaande zakenrelaties zoals de bevoegde rechtbank is onze verblijfplaats, in zoverre u geen consument, maar koopman, rechtspersoon van het openbaar recht of van publiekrechtelijk speciaal vermogen bent. Hetzelfde geldt als u geen algemene bevoegdheid in Oostenrijk of de EU hebt, of als uw woonplaats of uw gewoonlijke verblijfplaats op het moment van de klacht niet gekend is. De bevoegdheid, ook de rechtbank in een andere gerechtsgebied aan te roepen, blijft hiervan onberoerd.

(3) De bepalingen van het VS-kooprecht zijn uitdrukkelijk niet van toepassing.


_______________________________________________________________________________________


II. Klanteninformatie

1. Identiteit van de verkoper

Friederichs II B.V.
Van den Eijndekade 6a
2102 LE Heemstede
Nederland
Telefoon: +31 (0)23 52 32 723
E-mail: info@hobbyklok.nl




Alternatieve geschillenbeslechting:
De Europese Commissie heeft een platform opgezet voor de onlinebeslechting van consumentengeschillen zonder rechterlijke tussenkomst (ODR platform), te vinden op http://ec.europa.eu/odr.

2. Informatie over het tot stand komen van het contract

De technische stappen om een contract de sluiten, het sluiten van het contract zelf en de correctiemogelijkheden vinden plaats in overeenstemming met § 2 van onze algemene voorwaarden (deel I).

3. Taal van het contract, opslaan van de tekst van het contract

3.1 De taal van het contract is Nederlands.

3.2 De volledige tekst van het contract wordt niet door ons opgeslagen. Voor het verzenden van de bestelling via het online winkelwagensysteem  kunnen de contractgegevens via de afdrukfunctie van het browser geprint worden of elektronisch opgeslagen worden. Na ontvangst van de bestelling bij ons, worden de bestelgegevens, de door de wet vereiste informatie voor overeenkomsten op afstand en de algemene voorwaarden nog eens via e-mail naar u verzonden.

3.3 Bij aanvragen buiten het online-winkelwagensysteem krijgt u alle overeenkomstgegevens in het kader van een bindende offerte schriftelijk, bijv. per e-mail, toegezonden, welke u uit kunt printen of elektronisch op kunt slaan.

4. Essentiële kenmerken van de goederen of de dienst

De essentiële kenmerken/voorwaarden van de goederen en/of diensten kunt u vinden in de betreffende offerte.

5. Prijzen en betalingsmogelijkheden

5.1 De in de respectieve aanbiedingen getoonde prijzen en verzendkosten vertegenwoordigen de totale prijs. Ze omvatten alle prijscomponenten, inclusief alle toepasselijke belastingen.

5.2 De verzendkosten zijn niet inbegrepen in de aankoopprijs. Ze zijn via een bijbehorende knop op onze internetsite of in de betreffende offerte oproepbaar, worden in de loop van het bestelproces afzonderlijk vermeld en komen extra voor uw rekening, voor zover de levering niet vrij van verzendkosten is toegezegd.

5.3 De ter beschikking staande betalingsmethoden staan onder een dienovereenkomstig aangeduide knop op onze internetsite of in de betreffende offerte vermeld.

5.4 Tenzij anders vermeld, zijn de vorderingen van het voltooide contract onmiddellijk opeisbaar.

6. Leveringsvoorwaarden

6.1 De leveringsvoorwaarden, de leveringstermijn en eventueel bestaande leveringsbeperkingen vindt u onder een dienovereenkomstig aangeduide knop op onze internetsite of in de betreffende offerte.

6.2 Voor zover u consument bent, is het wettelijk geregeld dat het risico van onopzettelijk verlies en de toevallige verslechtering van de verkochte goederen tijdens de verzending pas met de levering van de goederen op u overgaat, onafhankelijk of de zending verzekerd of onverzekerd is. Dit geldt niet als u zelf een niet door ons aangeduid transportbedrijf of een andere persoon de opdracht gegevens hebt de levering uit te voeren.

7. Wettelijke garantierechten

7.1 Er bestaan wettelijke garantierechten.

7.2 Als consument, wordt u gevaagd om de goederen direct na levering op volledigheid, zichtbare gebreken en schade te controleren en zowel ons als de transporteur zo snel mogelijk eventuele klachten mee te delen. Indien u dit niet doet, heeft dit geen invloed op uw wettelijke aanspraak op garantie.

Deze voorwaarden en klanteninformatie zijn gemaakt door juristen van de Händlerbund gespecialiseerd in het IT-recht en worden permanent gecontroleerd op naleving van de wet. De Händlerbund Management AG staat garant voor de rechtszekerheid van de teksten en is aansprakelijk in het geval van gerechtelijke procedures. Meer informatie hierover vindt u op http://www.haendlerbund.de/agb-service.

Laatste update: 23.01.2017

 

Back to Top